روش تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره

همان طور که خرید و انتخاب پنجره دوجداره بسیار اهمیت دارد و باید موارد و نکات لازم را در نظر داشته باشید. نگهداری از پنجره دوجداره پس از خرید آن نیز بسیار مهم است. از موارد مهم در نگهداری اصولی از پنجره دوجداره، تعویض لاستیک پنجره دوجداره می‌باشد. اگر تعویض لاستیک ها در زمان های مناسب و مشخص انجام گیرد طول عمر پنجره دوجداره بیشتر می‌شود و دیرتر دچار فرسودگی می گردد.

لاستیکهای درزگیری که برای درب و پنجره استفاده می شود باید از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شده باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا با نکات مهم در تعویض لاستیک پنجره دوجداره بیشتر بدانیم.

زمان تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره

در زمان‌هایی که عبور صدا از پنجره دوجداره ایجاد می‌شود و یا گرد و غبار وارد فضای درونی و داخل خانه می‌شود، می‌توان گفت که زمان تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره فرا رسیده است. از دیگر موارد برای تعویض پنجره تعویض لاستیک پنجره دوجداره می تواند، ورود سرما از بین بازشوهای پنجره و نفوذ آب به داخل بازشوها باشد. که باعث فرسودگی می گردد.

تعویض لاستیک پنجره دوجداره

برای تعویض لاستیک پنجره دوجداره حتماً باید فریم خارج می‌شود و پایین آورده می شود. بعد از انجام این مرحله باید لاستیک های قدیمی را از ریل و شیار خارج کنید و برای همین منظور از فشار دست و وسایل کاربردی مانند غلطک استفاده می شود که کار راحت تر و با سرعت بیشتری انجام گیرد. لاستیک درزگیر می‌تواند از برندهای مختلف باشد. که برند EPDM از معروف ترین و با کیفیت ترین آنهاست. این لاستیک ها مقاومت خوبی در در برابر عوامل محیطی دارند و کمتر نیاز به تعویض پیدا میکنند.

تعویض لاستیک پنجره دوجداره بهتر است که تعمیرکار و نصاب حرفه ای و متخصص این کار را انجام دهد تا پیاده‌سازی شیوه‌ها اصولی و صحیح انجام گیرد و عایق بندی درب و پنجره استاندارد انجام گیرد و با خیال راحت از محصول استفاده نمایید. بهینه‌سازی و عایق صوتی و حرارتی پنجره های دوجداره یو پی وی سی با لاستیک درزگیر و برچسب ها ارتباط دارد که باید، هم از بهترین متریال باشد و هم اینکه نصب و پیاده سازی اصولی و صحیح داشته باشد.

انواع لاستیک برای پنجره دوجداره

تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره
انواع نوار لاستیکی پنجره دوجداره

از انواع لاستیک برای درزگیری پنجره دوجداره می توان به لاستیک برند TPE و پی وی سی و EPDM اشاره داشت. در ادامه درباره ویژگی های هر کدام از این لاستیک های پنجره دوجداره بیشتر می خوانیم تا آنها آشنا شویم و در زمان لازم، آگاهانه و با اطلاعات بیشتری انتخاب داشته باشیم.

 لاستیک TPE

پلاستیک TPE به نام پلاستیک سر خود شناخته شده است و ضعیف ترین نوع لاستیک در بازار می باشد. این لاستیک به رنگ خاکستری وجود دارد که بر روی پروفیل یو پی وی سی قرار می گیرد.

 لاستیک PVC دوجداره

لاستیک PVC دوجداره از لاستیک سرخود کیفیت بهتری دارد. طول عمر لاستیک PVC از نوع سرخود بیشتر است.

ماندگاری لاستیک PVC و آب بندی و هوا بندی آن از نوع TPE بهتر است .

از مقاوم ترین و بهترین نوع لاستیک برای پنجره دوجداره برند EPDM میباشد. کیفیت بسیار خوبی دارد و بهترین وسیله برای عایق بندی پنجره های قدیمی است. پیشنهاد می‌کنیم که اگر تعویض لاستیک پنجره دوجداره خود را دارید از لاستیک برند epdm استفاده نمایید.

ویژگی لاستیک EPDM

برای پنجره دوجداره از لاستیک برند EPDM استفاده شود تا کیفیت عایق بندی بالا باشد. از ویژگیهای لاستیک با کیفیت و برند EPDM می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • لاستیک EPDM هم از استاندارد ترین و مقاوم ترین و پر استفاده ترین نوع لاستیک برای پنجره دوجداره می باشد
  • مقاومت این لایه چسب ها بین ۱۵ تا ۱۷ سال می باشد که در برابر سرما گرما و اشعه خورشید بسیار مقاوم است
  • حالت استاندارد و اولیه خود را حفظ می کند
  • عملیات آب بندی و هوا بندی پنجره دوجداره با لاستیک EPDM به بهترین نحو انجام می گیر
  • د برای اطمینان از کیفیت پنجره دوجداره خود حتماً EPDM تهیه نمایید

نگهداری از لاستیک پنجره دوجداره

 نحوه تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره
نحوه نگهداری از لاستیک پنجره دوجداره

اگر لاستیک های آب بندی پنجره دوجداره یو پی وی سی شما از برند EPDM باشد قویترین و بهترین نوع لاستیک است و بیشترین عمر مفید را خواهد داشت و بهتر است که هر چند ماه یکبار با یک دستمال آلودگی و گرد و غبار را از روی آن از بین ببرید.

اگر لاستیک های پنجره دوجداره شما از برندهای دیگری باشد، مقاومت و طول عمر کوتاه تری دارند و بهتر است که باز هم هر چند ماه یکبار با دستمال آغشته به آب و صابون آن را تمیز کنید و طراوت لاستیک آب بندی با این کار بیشتر خواهد شد.

نصب لاستیک درزگیر برای پنجره دوجداره

نصب درزگیرهای مخصوص برای پنجره های دوجداره بسیار کار آسان و راحتی است و نیازی به تخصص و مهارت خاصی ندارد. فقط کافی است چسب پشت این درزگیرها را برداشته و به راحتی آن ها را روی پنجره های دو جداره نصب کنید. بهترین درزگیر، ذرزگیرهای از متریال فومی هستند زیرا که دوام بالاتری دارند.

در نهایت

در این مطلب به موارد مهم در تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره و انواع لاستیک درزگیر پنجره دوجداره اشاره شد. برای خرید انواع پنجره دوجداره در بهترین کیفیت از تولید کننده درب و پنجره در تهران اقدام نمایید.

سوالات متداول تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره

  1. بهترین نوع لاستیک درزگیر پنجره دوجداره از چه برندی است؟
    برای تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره از برند EPDM خریداری نمایید که بسیار مقاوم است و ماندگاری بالایی دارد.
  2. ایا تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره کار تخصصی است؟
    می‌توانید خودتان هم این کار را انجام دهید اما بهتر است از نصاب حرفه‌ای کمک داشته باشید.
  3. طول عمر لاستیک درزگیر پنجره دوجداره از برند EPDM چقدر است؟
    طول عمر لاستیک درزگیر پنجره دوجداره از برند EPDM در حدود 15 تا 17 سال است.
Rate this post

دیدگاه (2)

  • ali hemati پاسخ

    تعویض لاستیک درزگیر پنجره دوجداره روش های مختلفی داره که مهماش و مطرح کردید
    مرسی از پنجره آسمان

    25 آوریل 2023 در 9:09 ب.ظ
    • nina behravesh پاسخ

      سلام علی عزیز
      از اینکه مطلب رضایت شما را جلب کرد خرسندیم

      25 آوریل 2023 در 9:11 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *