تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا

امروزه در بسیاری از مکان‌های اداری، شرکت‌ها و مراکز درمانی از شیشه‌های مات استفاده می‌کنند. این نوع از شیشه‌ها علاوه بر زیبایی خیره‌کننده، کارآیی زیادی نیز دارند. دو نمونه از معروف‌ترین نمونه‌های شیشه مات سندبلاست و ساتیا می‌باشد که در عین حال که به یکدیگر شبیه هستند، تفاوت‌های زیادی نیز با هم دارند. تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا بیش‌تر مربوط به نحوه ساخت آن‌ها می‌باشد. در حالت کلی روش‌هایی که برای مات شدن این دو نوع شیشه به کار می‌رود با یکدیگر متفاوت می‌باشد و همین امر سبب متفاوت بودن این دو نوع شیشه می‌شود.

تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا در چیست؟

یکی از تفاوت‌های مهم این دو شیشه وزن آن‌ها می‌باشد. در تولید شیشه‌های سندبلاست شن و ماسه بر روی سطح آن‌ها پاشیده می‌شود تا شیشه ظاهری مات به خود بگیرد. همین امر سبب می‌شود تا شیشه سندبلاست دچار افزایش وزن شده و نسبت به شیشه ساتیا بسیار سنگین‌تر باشد.
سطح شیشه ساتیا براق بوده و کاملاً صیقلی می‌باشد و در صورت کثیف شدن به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد. این در حالی است که شیشه سندبلاست سطح صیقلی ندارد و تمیز کردن لکه‌ها از روی آن به سختی انجام می‌گیرد.
تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا می‌تواند در میزان کیفیت آن‌ها نیز باشد. شیشه ساتیا بسیار با کیفیت‌تر بوده و قیمت آن‌ها نیز نسبت به شیشه سندبلاست بیش‌تر می‌باشد.
شیشه‌های ساتیا معمولاً یک دست مات هستند، این در حالی است که شیشه سندبلاست
در بررسی تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا ،می‌توان به تفاوت در روش ساخت آن‌ها اشاره کرد. شیشه ساتیا با استفاده از اسید‌های ساینده تولید می‌شود اما سندبلاست‌ها را از طریق پاشیدن شن و ماسه بر روی سطح شیشه تولید می‌کنند.
شیشه سایتا به طور کامل مات می‌شود اما شیشه سندبلاست فقط در بعضی از قسمت‌ها مات می‌شود.
هر طرح و نقشی را می‌توان بر روی سندبلاست‌ها ایجاد کرد، این در حالی است که بر روی شیشه ساتیا نمی‌توان طرح و نقش ایجاد کرد.

خصوصیات شیشه ساتیا

تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا
نمونه خصوصیات شیشه ساتیا پنجره آسمان

شیشه ساتیا یکی از انواع شیشه مات می‌باشد که داخل اسید‌های ساینده قرار داده می‌شود و ظاهری مات پیدا می‌کند. سطح این شیشه کاملاً صاف و سیقلی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. توانایی عبور نور از خود را دارد و در عین حال‌اشیا پشت شیشه قابل دیده شدن نیستند.

حفظ حریم شخصی

در مواقعی که نیاز است تا حریم شخصی افراد حفظ شود از این شیشه‌ها استفاده می‌کنند. ‌اشیا و اشخاص موجود در پشت شیشه قابل دیده شدن نیستند.

عایق حرارتی

این نوع شیشه‌ها به عنوان یک عایق حرارتی عمل کرده و از خروج هوای گرم جلوگیری می‌کنند.

• مقاومت بسیار بالا

این نوع شیشه با توجه به مواد اولیه با کیفیتی که در تولید آن به کار رفته است، در برابر خوردگی و یا زنگ زدگی بسیار مقاوم می‌باشد.

• تعمیر و نگهداری بسیار آسان
به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارد و همچنین مقاومت بالا، نگهداری این نوع شیشه بسیار آسان می‌باشد. که تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا همین موضوع می‌باشد.

• دارای رنگ‌های متنوع
در رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• امکان ایجاد آرم برروی سطح شیشه
اکثر اداره‌ها و دفاتر کار دارای آرم و یا لوگو منحصر به فردی می‌باشند. شیشه ساتیا این قابلیت را دارد که آرم دفتر را بر روی سطح آن حک کنند.

کاربرد‌های شیشه ساتیا

استفاده شیشه ساتیا ایده
نمونه شیشه ساتیا ساخته شده توسط پنجره آسمان

این نوع شیشه به دلیل ویژگی‌های خاص و کیفیت بالایی که دارد بسیار پر کاربرد می‌باشد. با توجه به نوع کاربری که برای این نوع محصول در نظر گرفته‌اید، می‌توانید میزان مات بودن شیشه را تعیین کنید.

حمام شیشه‌ای

از این نوع شیشه‌ها در ساخت حمام شیشه‌ای استفاده می‌کنند. برای ساخت این نوع حمام از شیشه ساتیا با درجه ماتی بسیار بالا استفاده می‌کنند تا حریم خصوصی افراد حفظ شود.

پارتیشن‌ها

امروزه با توجه به کوچک بودن فضا‌ها و برای برقراری نظم و آرامش بیش‌تر کارمندان از پارتیشن‌های شیشه‌ای مات استفاده می‌کنند. یکی از بهترین نوع شیشه برای ساخت این پارتیشن‌ها، شیشه ساتیا می‌باشد.

نرده شیشه‌ای

در برخی از مکان‌ها به جای نرده‌های فلزی از نرده‌های شیشه‌ای با قاب چوبی استفاده می‌کنند تا زیبایی فضا را دو چندان کنند. برای ساخت این نرده‌ها نیز از شیشه ساتیا استفاده می‌شود.

درب و پنجره‌ها

برخی از درب‌های ساختمانی و یا پنجره‌ها برای زیبایی بیش‌تر و در عین حال حفظ حریم خصوصی، دارای قسمت‌های شیشه‌ای هستند. در این قسمت‌ها نیز از این نوع شیشه مات استفاده می‌شود.

معرفی شیشه سندبلاست و کاربرد آن

شیشه‌های سکوریت شده را در اتاق مخصوص سندبلاست برده و شن و ماسه را با فشار زیادی بر روی آن می‌پاشند تا کاملاً مات شود. این شیشه را در سه مدل مختلف تولید می‌کنند.

شیشه مات

یکی از انواع این نوع شیشه نوع تمام مات آن‌ها می‌باشد که میزان مات بودن آن‌ها درجه‌بندی شده است.

شیشه راه مات

نمونه دیگری از شیشه سندبلاست نیز در بازار مشاهده می‌شود که دارای طراحی‌های خاص می‌باشد. در این نوع شیشه می‌توان راه راه‌های افقی، عمودی و یا خط‌های مورب و شطرنجی ایجاد کرد. همچنین این خوط می‌توانند مات و یا شفاف باشند. یک تفاوت دیگر شیشه سندبلاست و شیشه ساتیا همین ویژگی می‌باشد که متأسفانه شیشه ساتیا چنین ویژگی ندارد.

شیشه طرح لوگو

برای تولید این نوع شیشه ابتدا لوگو‌های سفارشی را با استفاه از نرم‌افزار طراحی کرده و سپس بر روی شیشه‌ها پیاده می‌کنند. از این طریق شیشه‌های اختصاصی برای دفاتر کاری مختلف تهیه شده و به شرکت مربوطه ارجاع داده می‌شود.

اگر بخواهیم به کاربرد شیشه سندبلاست بپردازیم، می‌توان گفت که در انواع هتل‌ها، اداره و شرکت‌ها از طرح لوگو این شیشه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین برای پارتیشن‌بندی‌ها و اتاق‌های درمانی نمونه‌های راه مات را به کار می‌برند. در اغلب باشگاه‌های ورزشی، استخر‌ها و بیمارستان‌ها نیز از نوع تمام مات این شیشه‌ها استفاده می‌شود.

راهنمای خرید بر اساس تفاوت شیشه این دو شیشه

چنانچه قصد خرید شیشه‌های دو جداره مات را دارید، ابتدا باید نوع کاربری که برای شیشه در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید. این موضوع که حریم خصوصی چقدر در آن مکان اهمیت دارد، می‌تواند یک موضوع بسیار تعیین‌کننده در انتخاب این نوع شیشه‌ها باشد. اگر به دنبال طرح‌های مدرن و شیشه‌های شطرنجی جدید هستید، بهتر است که سندبلاست را انتخاب نمایید. اما در شرایطی که شیشه تمام مات می‌خواهیم و تمیزی شیشه‌ها از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است، بهترین انتخاب شیشه ساتیا می‌باشد. برای طراحی انواع لوگو و آرم‌های مورد نظر خود بر روی شیشه نیز باید سندبلاست را برای خرید انتخاب نمایید.

معرفی مرکز خرید مناسب برای شیشه سندبلاست و ساتیا

یکی از شرکت‌های تولید‌کننده شیشه‌های دو جداره، شرکت‌امین صنعت می‌باشد که از معتبر‌ترین شرکت‌های فعال در این عرصه می‌باشد. این شرکت را با نام پنجره آسمان می‌شناسند و از شرکت‌های بسیار پر طرفدار و شناخته شده می‌باشد. با مراجعه به سایت اینترنتی این شرکت می‌توانید با تنوع بسیار بالایی از محصولات شرکت آشنا شوید. انواع شیشه سندبلاست و ساتیا را با مناسب‌ترین قیمت‌ها در سایت اینترنتی این شرکت مشاهده خواهید کرد.

همچنین پشتیبان سایت می‌تواند شما را در امر خرید راهنمایی نماید.
پس از انتخاب محصول، به راحتی می‌توانید شیشه مورد نظر خود را سفارش دهید تا در کم‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. پنجره آسمان همواره در تلاش است تا با کیفیت‌ترین شیشه‌های دو جداره را تولید کرده و درمناسب‌ترین قیمت‌ها در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

سخن پایانی

یکی از انواع شیشه‌های دو جداره، شیشه‌های مات می‌باشد که بسیار پر کاربرد بوده و از طرفداران زیادی برخوردار است. شرکت پنجره آسمان با کیفیت‌ترین نمونه از این شیشه‌ها را تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند. دو نمونه از بهترین نمونه‌های این شیشه‌ها، نوع سندبلاست و تاتیا می‌باشند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند. از تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا می‌توان به نحوه ساخت آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر آن شیشه ساتیا نسبت به سندبلاست سطح بسیار صاف و صیقلی‌تری دارد. اما مزایای سندبلاست نسبت به شیشه ساتیا در این است که می‌توان لوگو‌ها و طرح‌های مختلفی را بر روی شیشه پیاده کرد.

سوالات متداول تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا

  1. تفاوت شیشه سندبلاست و ساتیا در چیست؟
    اولین و مهم‌ترین تفاوت این دو شیشه در نحوه ساخت آن‌ها می‌باشد. هم چنین میزان کیفیت و وزن این دو شیشه با یکدیگر تفاوت دارد. از طرفی شیشه ساتیا برای اجرای طرح و لوگو مناسب نبوده و در این موارد باید از شیشه سندبلاست استفاده کرد.
  2. یک تولید‌کننده بسیار معتبر را معرفی کنید که در زمینه تولید این نوع شیشه‌های مات موفق می‌باشد؟
    شرکت پنجره آسمان یکی از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین شرکت‌های سازنده این نوع شیشه‌ها می‌باشد.
  3. برای خرید آسان از شرکت پنجره آسمان چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید؟
    با مراجعه به سایت اینترنتی این شرکت می‌توانید یک خرید بسیار آسان و رضایت بخش را تجربه کنید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *