تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال

تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال

از قسمت های مهم در صنعت ساختمان و طراحی نما ساختمان، پنجره آسمان می باشد. پنجره ها در زیبایی نما ساختمان و خانه نقش بزرگی دارند. اگر از پنجره های مناسب در ساختمان استفاده نشود، اتلاف انرژی زیادی وجود خواهد داشت. در این مطلب با پرداختن به تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال با انواع پنجره دوجداره آشنا می شویم.

پنجره دوجداره از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که در کیفیت ان ها تاثیرگذار هستند. از موارد موثر در عایق خوب بودن پنجره ها می توان به نوع شیشه، قاب و ابزارالات و یراق الات اشاره داشت. اینکه شیشه تک جداره یا دو جداره و یا سه جداره باشد، در کیفیت عایق بندی پنجره ها موثر است.

پنجره های ترمال با ویژگی های خاص و منحصر به فرد طراحی شده اند که تا حد بسیار بیشتری از پنجره های نرمال در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. در ادامه با این ویژگی های خاص بیشتر می خوانیم.

پنجره آلومینیوم

برای قاب پنجره ها از انواع متریال چون آهن، الومینیوم، چوب، فایبرگلاس استفاده می شود. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که با توجه به کاربردشان تعیین می شود. از بهترین این متریال می تواند به نوع الومینیومی آن ها اشاره داشت. این نوع از معایب کم تری نسبت به دیگر انواع برخوردار است.

نگهداری از پنجره های الومینیومی بسیار راحت است و سختی خاصی ندارد. مانند نوع اهنی هم نیاز به رنگ شدن ندارند. این نوع پنجره ها منبسط و منقبض نمی شوند و ماندگاری خوبی هم دارند. این قاب ها براق هستند و تا مدت ها استایل خود را حفظ می کنند.

از معایب پنجره های آلومینیومی می توان به عابق حرارتی نبودن ان ها اشاره داشت که باعث اتلاف انرژی می شوند. آلومینیوم رسانا است و به همین دلیل رسانای خوبی برای جلوگیری از دما و حرارت نیستند. پس باید سطح کیفی را در این گونه پنجره ها بالا برد و نوع جدیدی را طراحی کرد. در ادامه با پنجره آلومینیومی نرمال که طراحی جدیدتری است آشنا می شویم.

پنجره آلومینیومی نرمال

خرید پنجره آلومینیومی نرمال
پنجره آلومینیومی نرمال

برای روشن شدن تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال باید از ویژگی های نوع نرمال بیشتر بدانیم. در اینجا به طور کامل درباره پنجره های آلومینیومی نرمال بخوانیم. پس ما را همچنان همراهی نمایید.

پنجره های آلومینیومی نرمال بسیار طراحی خاص تر و زیباتری پیدا کردند و از نظر استحکام هم قوت بیشتری نسبت به نمونه های قدیمی تر پیدا کردند. با دوجداره کردن این نوع پنجره و استفاده از یراق الاتی باکیفیت، محصولی استاندارد با سطح کیفی بالا به وجود اوردند. طراحان این محصول از ایده های سازنده ای برای زیبایی و کارایی بیشتر استفاده نمودند.

این نوع پنجره ها نسبت به نوع پیشین خود عایق بندی داشته و کیفیت بهتری دارا است اما از انواع پنجره دوجداره ترمال بریک و یو پی وی سی ضعیف تر عمل کرده و عایق بندی در سطح پایینی دارند. نوع و جنس قابی که در پنجره های آلومینیومی استفاده می شود، باعث می شود که عایق خوبی نباشد و ضعیف عمل کند. الومینیوم رسانا است و حرارت را از خود عبور می دهد. پس باید طراحی پنجره های با قاب عایق صورت گیرد.

چرا از پنجره های دوجداره نرمال استفاده می شود

خرید پنجره های دوجداره نرمال
پنجره های دوجداره نرمال

در تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال باید از مزایای نوع نرمال بدانیم که درباره ان ها خواهیم گفت. در پروفیل اولیه پنجره های نرمال از هیچگونه اتصالی برای عایق شدن پروفیل های فریم و قاب و چهارچوب استفاده نمی شود. می توانید از انواع پنجره های الومینیومی نرمال در طراحی های زیبا و خاص تهیه نمایید.

مقاومت این نوع از پنجره ها در برابر رطوبت و شرایط اقلیمی مختلف خوب و سازگار با محیط است. تنوع بالایی در طرح و رنگ و مدل از نوع نرمال وجود دارد که با هر سلیقه سازگاری دارد.

دوجداره الومینیومی ترمال بریک

و برای تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال بالاخره نوبت یه شرح ویژگی های این نوع پنجره با طراحی خاص و منحصر به فرد رسیده است. این نوع پنجره الومینیومی با طراحی خاصی که دارد در برابر صوت و دما، توانسته است به عنوان عایق خیلی خوبی عمل کند. عملکرد قابل قبولی دارد و کم ترین اتلاف انرژی را دارد.

در نرمال بریک، تیغه پلی امید است که به هم اتصال پیدا می کند. دو مقطع پروفیل جدا با این تیغه به هم متصل می شود و در نتیجه ان عایق بندی خوبی را شاهد خواهیم بود. انتقال حرارت با این تیغه به کم ترین مقدار خود می رسد.

تفاوت بارز پنجره ترمال بریک با نرمال

خرید پنجره ترمال بریک با نرمال
تفاوت بارز پنجره ترمال بریک با نرمال

از مشخص ترین و بارزترین تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال این است که اتلاف انرژی برای نوع ترمال بریک، بسیار کم تر از نوع نرمال است. در برابر رطوبت و ترک خوردگی هم مقاومت خیلی بهتری دارد.

ماندگاری و عمر پنجره های نوع ترمال بسیار بیشتر از نرمال است و طرفداران بیشتری هم دارد. می توانید از انواع مدل ها با طرح ها و رنگ های مختلف از پنجره های ترمال بریک انتخاب نمایید.

در نهایت

در این مقاله درباره تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال خواندیم و درباره ویژگی های انواع پنجره ها دوجداره اشنا شدیم. برای خرید و انتخاب می توانید با کارشناسان پنجره اسمان در ارتباط باشید تا بهترین  مناسب ترین نوع را خریداری نمایید.

سوالات متداول تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال

وزن پنجره ترمال بریک چگونه است؟

سبک هستند اما مقاومت خوبی هم در برابر فشار دارند.

از ویژگی های خاص تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟

به دلیل وجود تیغه پلی آمید، مقاومت نوع ترمال در برابر رد و بدل شدن حرارت و دما بیشتر است. عایق بهتری است.

قیمت پنجره ترمال بریک بیشتر است یا نرمال؟

به دلیل ویژگی های خاص و طراحی منحصر به فرد در پنجره های ترمال از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند. خصوصیات مثبت در نوع ترمال بیشتر از نوع نرمال است و از متریال بهتری ساخته شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *