خرید درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته

درب و پنجره‌ دوجداره دارای انواع مختلف می‌باشند که یکی از آن‌ها درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته است که در صورت تمایل می‌توانید جهت سفارش پنجره دوجداره در کرج با asemanwindow.com در ارتباط باشید.

درب و پنجره دوجداره

به طور کلی درب و پنجره دوجداره را اینگونه می‌توان تعریف کرد که، درب و پنجره هایی هستند که در ساخت آن‌ها از دو لایه شیشه استفاده شده که کمترین انتقال حرارت و صدا را از خود دارند.

این درب و پنجره های دو جداره در دو نوع پروفیل UPVC و آلومینیومی ساخته می‌شود که با توجه به نوع سازه ها می‌توان مناسب‌ترین آن‌ها را استفاده کرد.

در شیشه های دوجداره‌ای که برای ساخت این درب وپنجره‌ها استفاده می‌شود از گازهای بی‌اثر مانند: گاز آرگون استفاده می‌شود تا انتقال گرما و سرما از شیشه به حداقل‌ترین حالت ممکن برسد.

انواع درب و پنجره دوجداره

آنچه درباره درب و پنجره ها دوجداره باید بدانید این است که آن ها را با توجه به نوع پروژه، طراحی نما و بودجه ای که در اختیار دارید می توانید انتخاب کنید.

در ادامه به معرفی انواع آن ها پرداخته ایم:

  • درب و پنجره تک حالته
  • درب و پنجره دو حالته
  • درب و پنجره ثابت
  • درب و پنجره کشویی
  • درب و پنجره فولکس واگنی
  • درب و پنجره کلنگی
  • پنجره رنگی و روکش لمینت

درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته چیست؟

درب و پنجره های upvc که همان درب و پنجره های دوجداره می باشند در صورت دارا بودن یراق دوحالته از نظر عایق بندی عملکرد بهتری نسبت به سایر درب و پنجره ها دارند.

علت آن هم این است که درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته این قابلیت را دارند که از 4 طرف قفل می شوند و به خاطر پلیت های قارچی شکلی که دارند از ایمنی بیشتری برخوردار می باشند.

برای بیشتر پنجره های UPVC از یراق لولایی و دوحالته استفاده می شود و دارای لولاهای قابل تنظیمی می باشند که می توانید لنگه بازشو را توسط یک آچار آلن به سمت چپ و راست و بالا و پایین حرکت دهید.

این لولاهای قابل تنظیم از نظر عایق بندی درب و پنجره و تحمل وزن و طول عمر از عملکرد بسیار مناسبی نسبت به لولاهای معمولی برخوردار می باشند.

مزایای درب و پنجره upvc با یراق دو حالته

درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته
یراق دو حالته پنجره upvc

تمامی درب و پنجره هایی که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده می باشند دارای مزیت های خاص و منحصر به فردی می باشند که این مسئله درباره درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته هم کاملا صدق می کند.

مهمترین مزیتی که این نوع درب و پنجره ها دارند و در پاراگراف قبل هم به آن اشاره کوچکی کردیم استفاده از لولاهای قابل تنظیم در ساخت آن ها می باشد.

این لولاها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که به صورت کامل می توان آن ها را در داخل گالوانیزه این درب و پنجره ها پیچ کرد.

یراقی که برای این درب و پنجره ها استفاده می شوند به صورت افقی و عمودی قابلیت باز و بسته شدن را دارند و همچون یراق های تک حالته برای تبادل هوا به باز کردن کامل لنگه به سمت چپ و یا راست نیاز ندارند.

دستگیره هایی که برای درب و پنجره های دوجداره با یراق دو حالته استفاده می شوند این قابلیت را دارند که به راحتی به سمت بالا چرخیده و بالای لنگه به سمت داخل باز شوند.

طریقه نصب درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته

 نصب درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته
نصب یراق آلات به کار رفته در پنجره دو حالته

هر یک از این درب و پنجره‌ها برای نصب راه و روش‌های خاص خود را دارند.

در این بخش می‌خواهیم بیشتر درباره نصب درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته برایتان بگوییم.

به طور کلی باید بگوییم که با نصب کردن این نوع درب و پنجره دو جداره می‌توانید ساختمان خود را در برابر صدا، رطوبت، باران و گرد و غبار به خوبی عایق‌بندی کنید و همچنین در هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی هم تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنید.

یراق دو حالته در این پنجره ها و درب های دوجداره در قسمت جلوی لنگه نصب می‌شود و می‌تواند قسمت جلوی درب و پنجره را قفل و کیپ نماید.

با وجود قفل پشتی که در پشت لنگه قرار دارد این قفل شدن و کیپ شدن پنجره با اطمینان بیشتری صورت می‌گیرد.

فقط باید این نکته را توجه داشته باشید که، اسپانیولت عرض و بازویی که بالای لنگه نصب شده قسمت دوحالته بودن را دارا باشد.

با چرخانده شدن دستگیره به سمت بالا، بازویی بالا آزاد می‌شود و سرلنگه تا یک زاویه مشخص به داخل باز می‌شود.

لولای بالا و پایین که به‌صورت رگلاژی است و کرنر بالای لنگه موجب اتصال اسپانیولت ارتفاع به اسپانیولت عرض و بازویی می شود.

این مسئله باعث می‌شود تا قفل پایین لنگه در پایین اسپانیولت، قسمت پایینی لنگه را نگه داشته تا در زمان نصب حالت دوم لنگه باز شود.

در نهایت

در مقاله امروز به معرفی درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته پرداخته و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. در مقالات بعدی شما را با سایر انواع درب و پنجره های دوجداره بیشتر آشنا خواهیم کرد.

سوالات متداول درب و پنجره دوجداره با یراق دو حالته

  1. درب و پنجره upvc چگونه باعث کاهش مصرف انرژی می شود؟
    با داشتن ضریب هدایت گرمایی پایین‌تر از آهن و آلومینیوم، گرما را بسیار کمتر از داخل به بیرون منتقل کرده، و یا از خارج به داخل ساختمان می رسانند
  2. آیا از درب و پنجره های دوجداره در هر نوع شرایط آب و هوایی می توان استفاده کرد؟
    بله، درب و پنجره های upvc در برابر رطوبت، گرما، سرما، تغییرات دمایی و… مقاوم‌اند و می‌توان آن ها را در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد.
  3. آیا نحوه نصب درب و پنجرهupvc در کیفیت نهایی آن تاثیرگذار است؟
    بله، اگر بهترین درب و پنجره توسط یک نصاب ناشی و موارد نامرغوب نصب گردد، بیشتر از شش ماه کار نخواهد کرد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *