مزیت استفاده از پنجره سه جداره

این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی، صنعت ساختمان و ساخت و ساز هم بسیار پیشرفت کرده و تکنیک‌های جدیدی وارد این صنعت مهم شده است. از آیتم‌های مهم در صنعت ساخت و ساز می‌توان به وجود پنجره‌های دوجداره و سه جداره اشاره داشت. با توجه به اینکه هزینه‌های مصرف انرژی بسیار بالا رفته است، استفاده از پنجره های سه جداره شدیدا توصیه می شود. در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که مزیت استفاده از پنجره سه جداره چیست؟ و در این میان، به تفاوت پنجره سه جداره و دو جداره می‌پردازیم.

استفاده از پنجره سه جداره

برای اینکه شما عزیزان بتوانید خرید و انتخابی مناسب با نیاز های خود از انواع پنجره یو پی وی سی داشته باشید با با مزیت استفاده از پنجره سه جداره آشنا شوید.

برای کاهش سر و صدای بیرون از خانه و کاهش پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور برای قبوض انرژی، بهترین راه استفاده از پنجره های استاندارد می‌باشد. پنجره های دوجداره از جدیدترین تکنولوژی در صنعت ساختمان می‌باشد که اکثر طراحان و مهندسین و صاحبان املاک برای افزایش استانداردهای خانه و محیط های اداری از این نوع پنجره ها استفاده می‌کنند.

پنجره سه جداره

مزیت استفاده از پنجره سه جداره در چیست
شیشه سه جداره

در پنجره upvc می‌توان انواع مختلفی از شیشه های تک جداره، دوجداره و سه جداره و یا حتی در مواقعی خاص شیشه چهارجداره استفاده نمود. در این میان از آنجایی که مطلب ما به مزیت استفاده از پنجره سه جداره مربوط می‌شود؛ به این مهم می‌پردازیم که شیشه دوجداره از شیشه تک جداره و اسپیسر طراحی و ساخته شده است که در فضای خالی که به وسیله اسپیسر ایجاد می‌شود. در این فاصله از نوعی گاز به نام آرگون که با فشار هوای بیرون تناسب دارد تزریق می‌شود و باعث عایق بندی این نوع شیشه و پنجره یو پی وی سی خواهد شد.

معمولاً استفاده از پنجره های سه جداره برای مناطق بسیار سرد کاربرد دارد و عایق بندی این نوع پنجره ها بسیار بالاست.

پنجره های سه جداره بسیار کم مصرف می‌باشند و از گازهای مانند کلیپ آرگون و یا زنون در شکاف بین ورقه‌های شیشه ای استفاده شده است که همین امر موجب عایق بندی در برابر حرارت و سر و صدا خواهد شد. پس می‌توان اشاره داشت که در برابر پنجره های دوجداره و یا تک جداره نوع سه جداره بسیار پیشرفته تر است و مزیت بیشتری از نظر تکنولوژی و عایق بندی دارد.

کاهش سر و صدا با استفاده از پنجره سه جداره

درجه استاندارد برای انتقال صدای مسکونی به درجه بندی STC معروف است. عواملی مانند ضخامت شیشه و مقدار فضای بین ورق های شیشه بر درجه بندی استاندارد تاثیر می‌گذارد. اگر در پی کاهش چشمگیر سر و صدا و شلوغی‌ها با استفاده از پنجره هستید پیشنهاد ما استفاده از پنجره های سه جداره می باشد.

پنجره های سه جداره عملکرد بسیار بهتری از انواع دوجداره دارد و برای مناطق بسیار پر سر و صدا و کاهش انتقال صدا استفاده از این پنجره به دلیل مزیت استفاده از پنجره سه جداره توصیه می‌شود.

مزیت استفاده از شیشه سه جداره

 اشنایی با مزیت استفاده از پنجره سه جداره
خصوصیات استفاده از پنجره سه جداره
  1. با استفاده از شیشه سه جداره انرژی کمتری هدر می‌رود.
  2. هدر رفته حرارت و برودت تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.
  3. به دلیل سه جداره بودن پنجره های سه جداره امنیت بیشتری در برابر عوامل خارجی شاهد هستیم.
  4. شیشه های سه جداره نسبت به شیشه دوجداره دارای عایق بندی بهتری در برابر حرارت و آلودگی صوتی دارد.

عایق بندی برای گرما و برودت با شیشه سه جداره

طراحان و سازندگان پنجره های سه جداره اینگونه ادعا می‌کنند که این نوع پنجره ها به طور متوسط در حدود ۲۵ درصد بهتر از پنجره های دوجداره عایق بندی ایجاد می‌کنند.

برای مناطق بسیار سرد توصیه ما استفاده از انواع مدل ها از پنجره های سه جداره می باشد که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گرما یا سرما از طریق این نوع پنجره ها حفظ می‌گردد و هدر رفته انرژی کاهش پیدا می‌کند. در این صورت است که آسایش افراد درون ساختمان نیز افزایش پیدا کرده و راحتی بیشتری ایجاد می‌گردد .

معایب استفاده از شیشه سه جداره

اگر قصد خرید پنجره دوجداره و یا سه جداره را دارید و درباره مزیت استفاده از پنجره سه جداره می‌دانید باید در درباره معایب آن هم بدانید تا انتخاب مناسب و آگاهانه ای داشته باشید. از معایب شیشه سه جداره می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • وزن شیشه سه جداره باعث می‌شود که مشکلاتی در پروفیل های ضعیف لنگه بازشو ایجاد کند.
  • عرض لنگه در باز شده پنجره های سه جداره محدودیت بیشتری دارد.
  • قیمت پنجره های سه جداره نسبت به نوع دوجداره بیشتر می باشد.
  • اگر از لولا های ضعیف و بی کیفیت در پنجره دوجداره استفاده شود با مرور زمان بازشو افت پیدا کرده و آویزانی پیش می آید.

پنجره دوجداره بخریم یا پنجره سه جداره؟

 تفاوت و مزیت استفاده از پنجره سه جداره
پنجره دوجداره یا سه جداره بخریم؟

در این مطلب با مزیت استفاده از پنجره سه جداره آشنا شدیم. بهتر است در اینجا اشاره ای داشته باشیم که پنجره سه جداره بخریم یا پنجره دوجداره؟

بر اساس توضیحات این مقاله متوجه شدیم که پنجره های دوجداره دارای دو لایه شیشه و پنجره های سه جداره دارای سه ورقه شیشه می‌باشند که عملکرده پنجره های سه جداره در برابر مقاومت و حرارت و بهتر است. اما بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که پنجره های سه جداره در برخی از شرایط آب و هوایی و یا ساختمانی عملکرد خوبی ندارند و حتی باعث ایجاد هزینه های بیشتر می‌شود.

در نهایت

در این مقاله قصد بر این بود تا شما را با مزیت استفاده از پنجره سه جداره آشنا کنیم حال برای اینکه اطمینان بیشتری داشته باشید که پنجره دوجداره برای فضای مورد نظر شما بهتر است یا نوع سه جداره؟ بهتر است با کارشناسان و متخصصان پنجره آسمان، تولید کننده درب و پنجره در تهران مشاوره داشته باشید تا با راهنمایی‌های لازم بهترین انتخاب را از خرید محصول مورد نظر خود داشته باشید.

سوالات متداول مزیت استفاده از پنجره سه جداره
  1. چرا قیمت پنجره سه جداره بیشتر است؟
    از متریال بیشتر و پرفیل مرغوب‌تری در ساخت آن استفاده شده است.
  2. اگر از لولاهای ضعیف در پنجره سه جداره استفاده شود چه مشکلاتی پیش می‌آید؟
    اگر از لولاهای ضعیف و بی‌کیفیت در پنجره سه جداره استفاده شود، با مرور زمان لنگه بازشو افت خواهد کرد.
  3. نصب پنجره سه جداره چگونه است؟
    نصب شیشه‌های سه جداره زمان‌ بر تر و سخت‌تر از نوع دوجداره است زیرا که پنجره سه جداره پهن‌تر و سنگین‌تر می باشند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *