خرید پنجره دوجداره هوشمند

پنجره دوجداره هوشمند

برای راحتی زندگی امروز باید مطابق با تکنولوژی روز پیش رفت. در همه صنایع از جمله صنعت ساختمان لازم است تا طراحان و مهندسین و سازندگان با تکنولوژی و محصولات و متریال روز پیش روند تا هم راحتی زندگی افراد و هم مصرف بهینه انرژی در نظر گرفته شود. از این محصولات پنجره دوجداره هوشمند است که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود.

پنجره های دوجداره هوشمند با شیشه های مات شونده از جهت راحتی و آسایش بیشتر و حفظ منابع طبیعی مورد استفاده قرار گرفتند.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی ها و خصوصیات این پنجره مدرن و هوشمند و فواید آن در این مطلب بیشتر خواهیم دانست.

شیشه دوجداره هوشمند

در پنجره دوجداره هوشمند نوعی شیشه مات شونده مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه ها بین جداره ها قرار می گیرند. می توان با فشار دادن یک دکمه، شیشه های شفاف را به حالت مات در اورد تا ظاهری متفاوت پیدا کرده و قابلیت های بیشتری ارائه دهد. شیشه های مات شونده به کنترل هوشمند مجهز هستند. این سیستم در جهت مصرف بهینه انرژی کاربرد زیادی دارد.

وقتی شیشه ها در پنجره دوجداره هوشمند از حالت شفاف به حالت مات تبدیل می شوند، می توانند جلوی نور را گرفته و مانند پرده عمل کنند. این هم از دیگر ویژگی های این نوع پنجره های دوجداره جدید و مدرن می باشد. در واقع می توان با تنظیم میزان شفافیت شیشه ها، مقدار نور طبیعی ورودی را هم کنترل نمود.

از سیستم هوشمند شیشه های مات پنجره های دوجداره می توان به ورود تکنولوژی و فن آوری به صنعت ساختمان و هوشمند سازی آن اشاره داشت. در هوشمند سازی پنجره های دوجداره این قابلیت وجود دارد که نور مادون قرمز ورود نداشته باشد و نور مرئی بتواند وارد فضا شود.

ویژگی پنجره های هوشمند

نصب پنجره های هوشمند
ویژگی پنجره های هوشمند

کاربرد پنجره دوجداره هوشمند در ایجاد آرامش و آسایش در زندگی افراد و مصرف درست انرژی بسیار تاثیرگذار است و برای رسیدن به این هدف آزمایش ها و تست ها زیادی انجام گرفت تا قابلیت استفاده از ان به این حد برسد. از مهم ترین قابلیت ها در استفاده از این نوع پنجره ها این است که می توان مقدار نور ورودی را تنظیم کرد و حتی از ورود اشعه مادون قرمز جلوگیری به عمل آورد.

با استفاده از سیستم هوشمند در شیشه های مات پنجره های دوجداره می توان، گرمای خانه را در زمستان و خنکی خانه را در تابستان حفظ نمود. می توان حتی امکان ورود نور مادون قرمز را در زمستان فعال نمود. پس قابلیت کنترل حرارت و نور از مزایای استفاده از پنجره دوجداره هوشمند است.

کاربرد شیشه های مات در پنجره های دوجداره

 پنجره های دوجداره
کاربرد شیشه های مات در پنجره های دوجداره

در بالا به ویژگی ها و مزیت های شیشه های مات پنجره هوشمند اشاره هایی شده است، اما باید از کاربرد و موارد استفاده در انواع فضاها از این نوع محصول مدرن هم دانست تا برای انتخاب و خرید، آگاهانه و با بینش کافی تصمیم گرفته شود.

می توان در پنجره های اصلی خانه و محل کار و در هر فضایی از پنجره دوجداره هوشمند استفاده کرد. برای ویترین مغازه ها و سرویس بهداشتی مستر هم از این پاجره دوجداره استفاده می شود و کاربرد دارد. برای فضاهایی که لازم است از محیط عمومی به محیطی شخصی تبدیل شود هم از این دسته پنجره های دوجداره مدرن استفاده می شود.

با استفاده از پنجره های هوشند می توان مصرف انرژی را کاهش داد و هزینه های مربوط به ان را کم نمود.

انواع شیشه پنجره هوشمند

طراحی و تولید شیشه برای پنجره های هوشمند روز به روز پیشرفته تر و میزانش هم بیشتر می شود. این به دلیل تقاضا و وجود مشتریان بیشتر از این نوع پنجره های دوجداره می باشد. شیشه های پنجره هوشمند در انواع کریستال مایع ،الکتروکرومیک، ذرات معلق و مواد ترموکرومیک تولید می شود. در ادامه درباره ان ها بیشتر بدانیم.

شیشه هوشمند کریستال مایع

در طراحی و تولید این نوع شیشه ها از دو لایه شفاف از متریال قلع استفاده می شود. یک لایه هم کریستال مایع در میان ان ها وجود دارد. با ورود جریان برق از کریستال مایع، شیشه شفاف شده و در صورت قطع شدن جریان و یا جهت گیری کریستال ها، شیشه مات می شود. در صورت کدر روشن شیشه، نور مرئی می تواند تا 80% عبور کند.

شیشه هوشمند الکتروکروماتیک

در این نوع از شیشه های پنجره دوجداره هوشمند با استفاده از جریان برق، تغییر ولتاژ، شیشه ها تغییر رنگ پیدا می کنند. انرژی برق باعث تغییر در مواد الکتروکروماتیک این نوع شیشه ها می شود.

شیشه هوشمند ترموکرومیک

این شیشه از مواد ترموکرومیک پوشش داده شده است. این نوع شیشه نسبت به دما و حرارت از خود واکنش نشان داده و حساس است. اگر دما بالا باشد، امواج مادون قرمز که باعث می شوند، هوا گرم شود، از شیشه ها عبور نمی کنند و اما در زمستان برعکس عمل کرده و برای گرم شدن خانه، وارد فضای داخل می شوند.

قیمت پنجره هوشمند

قیمت پنجره هوشمند شیشه مات
قیمت پنجره هوشمند

با توجه به انواع متنوعی که از شیشه پنجره دوجداره هوشمند وجود دارد، قیمت ها متفاوت است و بستگی به متریال و کیفیت ان دارد. برای اطلاع از قیمت خرید پنجره دوجداره می توانید با کارشناسان مجموعه تولیدی پنجره آسمان در ارتباط باشید.

پنجره های هوشمند خرابی و تعمیر ندارند و هرینه نگهداری خاصی را هم شامل نمی شوند. فقط برای نظافت و تمیز کردن این نوع پنجره ها باید دقت و نظم داشت.

در نهایت

با استفاده از پنجره های هوشمند هم در تابستان و هم در زمستان آسایش و آرامش وجود دارد و از ورود نور مضر به فضای داخل هم جلوگیری به عمل می آید. می توان کنترل دما، تغییر وضعیت شیشه در زمان بسیار کوتاه و نفوذپذیری نور را در حالت مات شیشه انتظار داشت. برای مشاوره و خرید انواع پنجره دوجداره می توانید با پنجره آسمان در ارتباط باشید.

سوالات متداول پنجره دوجداره هوشمند

مزیت استفاده از پنجره هوشمند چیست؟

خیلی مفصل و کامل در ان مطلب به مزایای استفاده از پنجره هوشمند اشاره شده است.

آیا در همه فضاها می توان از پنجره دوجداره هوشمند استفاده کرد و ان را نصب نمود؟

قابلیت نصب این محصول برای همه فضاها با وجود فرد متخصص وجود دارد.

ایا پنجره های هوشمند در شکستگی شیشه ها ایستایی دارند؟

شیشه های هوشمند در زمانی که شکسته می شوند از قاب خود خارج نشده و به محیط خارجی نمی ریزند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *