پنجره دو جداره بخریم یا سه جداره

پنجره دو جداره بخریم یا سه جداره

این روزها با پیشرفت تکنولوژی بهترین راه ها برای زندگی راحت تر و با ارامش مهیا می شود. در صنعت ساختمان سازی و طراحی داخلی هم برای زندگی بهتر افراد،  وسایل مدرن و جدید طراحی و تولید می شود. پنجره های دو جداره و سه جداره از طراحی های به روز در صنعت تولید درب و پنجره دو جداره در کرج است. در این مطلب با عنوان پنجره دو جداره بخریم یا سه جداره به ویژگی ها و کاربرد هر کدام اشاره می شود.

انواع شیشه در پنجره

تفاوت پنجره ها می تواند در تعداد شیشه های ان ها باشد. شیشه های پنجره از نظر جداره به تک جداره، دوجداره، سه جداره و چهار جداره تقسیم بندی می شود. در ادامه به ویژگی های هر کدام پرداخته می شود.

شیشه تک جداره

در قدیم بیشتر از پنجره های تک جداره برای خانه ها استفاده می شد که از یک لایه شیشه در پنجره های از جنس چوب، آهن، آلومینیومی قرار داشت. اما به دلیل انکه معایبی داشت و برای زندگی امروزی پاسخگوی نیاز افراد نیست، کنار گذاشته شده است. در شهرهای بزرگ در ساختمان های جدید و نوساز خبری از اینگونه پنجره ها نیست. از معایب پنجره تک جداره می توان به موارد زیر اشار داشت.

  • در برابر سرما و گرما عایق نیستند.
  • در برابر رطوبت و بارش باران عایق نیستند.
  • و عایق صدا نیستند و آلودگی صوتی را پوشش نمی دادند.

پنجره های دو جداره

پنجره دو جداره بخریم یا سه جداره
قیمت پنجره های دو جداره

برای ایجاد عایق صدا و آلودگی و رطوبت، پنجره های دوجداره طراحی و تولید شدند. این نوع پنجره ها بیشترین میزان استفاد در ساختمان و خانه ها را دارند. برای بیشتر فضاها کاربردی دارند و با توجه به کیفیت و مزیت ان ها، قیمت مناسبی هم دارا هستند. بین دو شیشه شکاف وجود دارد که عایقی برای حرارت و برودت است.

در پنجره های دوجداره باکیفیت از گاز آرگون در فضای بین دو شیشه پر شده است. در این نوع پنجره ها از فناوری Warm Edge استفاده شده است که فاصله هایی با فلز کم و یا بدون فلز است.

پنجره سه جداره

خرید پنجره سه جداره
پنجره سه جداره

این پنجره ها از سه لایه شیشه و دو عدد اسپیسر تشکیل شده است. این نوع پنجره ها دارای عایق بندی عالی حرارتی هستند. از این نوع پنجره ها در فضاهایی که آلودگی و آلودگی صوتی بیشتر وجود دارد استفاده می شود. در فضاهای صنعتی می توان به وفور استفاده از این نوع پنجره ها را مشاهده کرد.

ضخامت پروفیل استفاده شده در پنجره های سه جداره از پنجره های دو جداره بیشتر است. پس تعداد کانال های داخلی نوع سه جدارهبیشتر خواهد بود.

تفاوت پنجره های دوجداره و سه جداره در چیست

از بیشترین شیشه هایی که برای پنجره ها در ساختمان سازی یا بازسازی استفاده می شود، نوع دو جداره و سه جداره است. اما تفاوت استفاده و کاربرد در این دو نوع از پنجره ها چیست؟ بهتر است درباره تفاوت های این دو نوع پنجره، قبل از خرید بدانید تا با آگاهی و انتخابی هوشمندانه بهترین خرید را داشته باشید.

تفاوت پنجره دو جداره و سه جداره در تعداد جداره ها

اینکه پنجره دو جداره بخریم یا سه جداره به تفاوت تعداد جداره ها در پنجره ارتباط دارد. پنجره دو جداره از دو شیشه فلوت تشکیل شده است و نوع دیگر از سه شیشه فلوت ساخته شده است. پس نوع سه جداره از عایق قوی تری برخوردار خواهد بود.

کاربرد و استفاده از پنجره های دوجداره و سه جداره

کاربرد پنجره های دوجداره با کاربرد پنجره های سه جداره تفاوتی ندارند اما به دلیل وجود یک لایه بیشتر در نوع سه جداره، عایق بندی بالاتری هم وجود دارد. پس در مناطقی که آلودگی صوتی و آلودگی هوا بیشتر وجود دارد، مسلما بهتر است از نوع قوی تر استفاده شود.

قیمت پنجره های سه جداره و دوجداره

قیمت پنجره های سه جداره و دوجداره
قیمت پنجره های سه جداره

از موارد مهم در بررسی تفاوت های پنجره سه جداره و نوع دوجداره، قیمت است. با اضافه شدن یک لایه بیشتر اقریبا در حدود 60 درصد به مبلغ پنجره ها اضافه می شود. اگر واقعا در فضایی احتیاج به نوع سه جدارهاست می توانید صرفه جویی را در مبلغ هزینه انرژی با مشاهده قبوض متوجه شوید.

اگر محیط شما نیازی به نوع سه جداره ندارد، از پنجره های دوجداره خریداری نمایید. پنجره های دوجداره هم کارایی و عملکرد خوبی دارند.

برای اطلاع از قیمت انواع پنجره های دوجداره و سه جداره می توانید با کارشناسان شرکت پنجره آفتاب در ارتباط باشید. راهنمایی لازم در خصوص خرید و انتخاب ارائه خواهد شد.

اجرا و ساخت در پنجره های سه جداره و دوجداره

در ساخت پنجره های سه جداره باید کلاف تهیه گردد. در این کلاف می توان سه شیشه و دو اسپیسر را قرار داد. شیشه باید در ریل خود جای گرفته و ثابت گردند. طوری که فیت شوند. سپس بین شیشه ها خلاء ایجاد می شود تا عملکرد خوب داشته باشند. این کار با پمپ مکش قوی انجام می شود.

در ساخت پنجره ها از نوع دوجداره می توان از شیشه های وکیوم هم استفاده کرد. این شیشه کیفیت خوبی دارند و گاز خنثی را محفوظ نگه داشته و ار دست نخواهند داد.

تفاوت کاربرد این دو نوع پنجره در عایق صوتی بودن است. نوع سه جداره عایق صوتی بهتری هستند. اما برای عایق حرارتی و سرما هر دو نوع به یک اندازه کیفیت خوبی دارند. در واقع عایق گرما و سرما بودن از ویزگی های اصلی پنجره های UPVC است.

در نهایت

بعد از تصمیم درباره اینکه پنجره دو جداره بخریم یا سه جداره باید شرکت معتبر و باتجربه ای را در امر فروش محصولات باکیفیت انتخاب نماییم. کارشناسان پنجره آسمان، فضای مورد نظر شما را اندازه گیری کرده تا محصول خریداری شده خیلی خوب و باکیفیت در جای خود قرار گیرد.

با مشاوره و راهنمایی می توانید بهترین نوع محصول را انتخاب کرده و با نصبی حرفه ای و باکیفیت از پنجره های دوجداره و یا سه جداره از اجرای کامل اطمینان پیدا نمایید.

سوالات متداول پنجره دو جداره بخریم یا سه جداره

کاربرد پنجره سه جداره برای چه فضاهایی است؟

از نوع سه جداره بیشتر در فضاهای صنعتی که آلودگی صوتی وجود دارد، استفاده می شود.

تفاوت پنجره های دوجداره و سه جداره چیست؟

در این مطلب کامل به این مورد اشاره شده است. در قیمت، کاربرد و ساخت و اجرا با هم تفاوت دارند.

قیمت پنجره دوجداره چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان مجموعه پنجره آسمان در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *