تفاوت پنجره نرمال و ترمال

تفاوت پنجره نرمال و ترمال

تفاوت پنجره دوجداره ترمال و نرمال بسیار روشن می باشد. در پنجره های ترمال بریک از یک الیه شکسته گرما استفاده می شود که باعث می شود پنجره یک عایق گرمایی داشته باشد. به عبارت دیگر این الیه شکسته حرارتی را پلی امید می گویند. پنجره ترمال به عنوان وظیفه اصلی خود، عیب سیستم های پنجره های آلومینیومی قبلی را از بین می برد. در نتیجه در برابر سرما و گرما عایق می باشد. اما در پنجره نرمال این الیه وجود ندارد. همانطور که می دانید، این نوع از پنجره ها همانند پنجره های الومینیومی قبلی هستند. تنها برخی از خواص مانند زیبایی به آن ها  اضافه می شود. در نتیجه تفاوت اصلی پنجره ترمال و نرمال، خاصیت عایق آن ها در  برابر سرما و گرما می باشد.

ترمال بریک چیست؟

برای اینکه بهتر متوجه تفاوت پنجره نرمال و ترمال شوید نیاز است بدانید که ترمال بریک چیست؟! چه مزیت هایی دارد و چرا باید از ترمال بریک استفاده کنید؟!

ترمال بریک در واقع یک نوع عایق است که در قاب درب و پنجره مورد استفاده می باشد.

این عایق در شکافی در ساختار پنجره، بین قاب های داخلی و خارجی پنجره ها قرار داده می شود.

فناوری که برای ساخت این عایق مورد استفاده می باشد پروفیل آلومینیوم است که دارای نوار پلی آمید تقویت شده می باشد و این قابلیت را دارد که گرما ، سرما و سر و صدا را هزار برابر کندتر از آلومینیوم نرمال هدایت می کند.

مزایا پنجره ترمال بریک

  1. کاهش اتلاف انرژی در ساختمان به وسیله پنجره ترمال بریک
  2. مقاومت پنجره ترمال بریک
  3. آب بندی و هوابندی کامل درب و پنجره دوجداره ترمال بریک

کاهش اتلاف انرژی در ساختمان به وسیله پنجره ترمال بریک

اولین مورد از مزیت های پنجره ترمال بریک کاهش پیدا کردن انرژی در ساختمان می باشد. خوب بدون شک تمامی درب و پنجره ها این قابلیت را دارا نمی باشند.

آن دسته از پنجره های آلومینیومی که به خاطر خاصیت های ذاتی که دارند رسانا بوده و باعث می شود گرما و سرما و انرژی زیادی اتلاف نشود این پنجره ها می باشند.

از این رو در میانه پروفیل آلومینیومی لایه ای پانچ می شود که باعث از بین بردن خاصیت رسانا بودن پروفیل های آلومینیومی می شود.

همچنین این لایه مانع از ورود گرما و سرما به داخل ساختمات نیز می شود.

مقاومت پنجره ترمال بریک

مزیت بعدی که درباره پنجره ترمال بریک باید به آن اشاره کنیم، مقاومت پنجره می باشد که بسیار بالا می باشد و می توان با توجه کردن به طراحی در هندسه ساخت آن ها، نیروهایی که به آن وارد می شود را به بهترین حالت ممکن تحمل کند.

این مدل از پنجره ها وزن سبکی دارند که این مسئله برای هر درب و پنجره ای از مزیت های خاص آن ها می باشد.

این سبکی در پنجره های ترمال بریک باعث نمی شود که در برابر فشار باد ضعیف شوند.

آب بندی و هوابندی کامل درب و پنجره دوجداره ترمال بریک

آخرین مورد از مزیت های پنجره های ترمال بریک، آب بندی و هوابندی کامل درب و پنجره ها می باشد.

این روزها گردو غبار آلودگی در شهرهای کلان تبدیل به یک مشکل بسیار بزرگ شده است که نباید از آن ها غافل شد.

یکی از راه هایی که برای جلوگیری با گرد و غبار و آلودگی در این شهرهای بزرگ می تواند کمک کننده باشد استفاده از پنجره های ترمال بریک برای ساختمان ها می باشد.

به خاطر داشته باشید که در صورت عایق نبودن پنجره ترمال بریک، اتلاف انرژی و ورود صدا، آزار دهنده خواهد بود و به علت نفوذ گرد و غبار به داخل واحد مسکونی هزینه‌های نظافت نیز افزایش پیدا می کند.

لاستیک هایی که برای این پنجره ها تعبیه شده اند آب بندی و هوا بندی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

پنجره آلومینیومی نرمال چیست؟

یکی دیگر از پنجره های که این روزها طرفدارا زیادی هم دارد، پنجره آلومینیومی نرمال می باشد که زیبایی و ظرافت ویژه ای دارند.

به طور کلی می توان گفت که این مدل پنجره ها شکل جدیدی از پنجره ها در صنعت ساختمان محسوب می شوند.

با انتخاب پنجره های آلومینومی دو جداره نرمال و استفاده از یراق مرغوب می توانید از سطح کیفی آن اطمینان خاطر داشته باشید.

این پنجره ها با برخورداری از تنوع زیاد در فرم، رنگ و گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع بازشو، نیازهای مورد استاندارد صنعت ساختمان سازی را به راحتی برآورده ساخته اند.

نقطه ضعف این نوع پنجره ها این است که، عایق حرارتی و انتقال گرما در این متریال در برابر یو پی وی سی و پنجره آلومینیومی ترمال بریک ضعیف می باشد.

اصلی ترین دلیل عایق ضعیف آلومینیوم نرمال  هم رسانا بودن این فلز می باشد.

تفاوت پنجره نرمال و ترمال

پنجره های ترمال بریک و نرمال بریک از از پروفیل های آلیاژی از نوع آلومینیومی ساخته و طراحی شده اند. هر دو عایق صوتی بسیار خوبی هستند. ظاهر هر دو نوع از پنجره ها بسیار شبیه به هم است و برای شناخت تفاوت ها باید، آگاهی بیشتری درباره ویژگی های هر دو پیدا کرد. در ادامه تفاوت پنجره نرمال و ترمال را به صورت گزینه های زیر بر می شماریم.

  • پنجره های ترمال بریک، در مقابل پنجره های نرمال دارای عایق حرارتی بهتر است. از آنجاییکه پنجره های ترمال بریک دارای پارتیشن بندی هستند، عملکرد بسیار خوبی در این مورد دارد.
  • عملکرد پنجره های ترمال بریک از نظر عایق صدا و صرفه جوبی در مصرف انرژی و دوستدار محیط زیست بسیار بهتر و قابل توجه است.
  • ساختار آلومینیومی در پنجره های ترمال بریک و نرمال با هم فرق دارد و از مهم ترین تفاوت پنجره نرمال و ترمال است.
  • قیمت در و پنجره های نرمال بریک از نوع نرمال بیشتر است و باید هزینه بیشتری در قبال خرید و تهیه ان پرداخت نمود.

مزیت استفاده از پنجره ترمال بریک

از مهم ترین مزایای پنجره ترمال بریک می توان به مصرف بهینه انرژی اشاره داشت. در ذات خودش رسانا است و از هدر رفتن گرما و سرما جلوگیری به عمل می آورد. در میانه پروفیل آلومینیومی، لایه ای وجود دارد که مانع از ورود و خروج هوای سرد و گرم می شود و همین دلیل نارسانا بودن ان است. خاصیت رسانا بودن پروفیل آلومینیومی با وجود این لایه پلی آمیدی کاملا از بین می رود.

پلی آمید متریالی است که از پلاستیک سخت است و با الیاف شیشه ای ساخته شده است.

مقاومت پنجره ترمال بریک

از آنجای یکه آلیاژ آلومینیوم دارای مقاومت بسیار خوبی است و طراحی و هندسه در ساخت ان ب صورتی است که توان تحمل نیروها را دارد.

آلیاژ الومینیونی دارای ورن سبک و کمی هستند. در عین حال که سبک هستند، در برابر وزش باد هم از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهند.

تفاوت قیمت پنجره نرمال و ترمال

قیمت پنجره ترمال بریک و نرمال بریک با هم فرق دارد. ترممال بریک قیمت بیشتری داشته و مهم ترین عامل هم نوع پروفیل و طراحی ان است. برای اطلاع از قیمت پنجره های ترمال بریک و نرمال بریک با کارشناسان پنجره آسمان در ارتباط باشید.

مقاومت آلومینیوم در ترمال بریک و نرمال

پنجره آلومینیومی  از نوع ترمال بریک دارای یک قاب پنجره است. در برابر رطوبت و ترک خوردگی استحکام قابل توجهی داشته و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. تفاوت پنجره نرمال و ترمال از نظر مقاومت آلومینیوم ان ها است که در نوع ترمال بریک بسیار محکم تر است.

نکات مهم برای انتخاب پنجره هاب آلومینیومی ترمال بریک و نرمال

درب و پنجره از موارد مهم و بسیار با اهمیتی برای ساختمان سازی می باشند که باید در انتخاب و خرید آن ها به موارد و نکات مهم بسیاری توجه داشته باشید.

درباره خرید پنجره های ترمال بریک و نرمال هم این مسئله کاملا صدق می کند.

تا به اینجای کار برایتان شرح دادیم که به چه سبک پنجره هایی، ترمال بریک گفته می شود چه مزیت هایی دارند و این پنجره ها با پنجره های نرمال چه تفاوت هایی دارند.

حال در ادامه می خواهیم اشاره ای به نکات مهمی داشته باشیم که حتما باید در زمان انتخاب و خرید این دو نوع پنجره به آن ها توجه زیادی داشته باشید.

  • از نظر کیفیت پنجره های آلومینیومی خود اطمینان حاصل کنید
  • سبک مناسب پنجره های آلومینیومی را انتخاب کنید
  •  با رنگ مناسب به ظاهر مناسب دست پیدا کنید
  • ویژگی هایی را که امنیت خانه شما را افزایش می دهد بررسی کنید
  • بهترین قاب پنجره های آلومینیومی را بررسی کنید
در نهایت

برای خرید پنجره های آلومینیومی حتما باید به نوع معمولی یا ترمال بریک بودن آن ها توجه داشته باشید و قبل از هر اقدامی به خوبی درباره تفاوت پنجره نرمال و ترمال اطلاعات بدست آورده باشید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین پنجره را برای ساختمان خود انتخاب و خریداری کنید.

در این مقاله سعی کرده ایم تا هر آنچه به خرید مطمئن و راحت به شما کمک می کند اشاره داشته باشیم تا راحتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

مشاوران ما نیز از طریق سایت asemanwindow.com به شما کمک خواهند کرد.

سوالات متداول تفاوت پنجره نرمال و ترمال

مشخص ترین تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟

پنجره های ترمال بریک از ورود گرما و سرما به منزل یا ساختمان جلوگیری می کنند.

ویژگی های پنجره ترمال بریک چیست؟

در مقابل قاب های آهنی از فروش بیشتری برخوردار است.، در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و نوسان درجه حرارت و آب و هوای شدید بر این متریال تاثیر نمی گذارد.

تفاوت اصلی پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و نرمال در چیست؟

وقتی پنجره ها و درهای آلومینیومی از نظر حرارتی شکسته نشوند ، در تابستان بسیار گرم و در فصل زمستان بسیار سرد می شوند.