شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

اگر قصد خرید شیشه سکوریت را دارید بهتر است بدانید که شیشه های سکوریت در برابر شکستگی مقاومت بیشتری در مقایسه با شیشه های ساده دارند. در مقیاس ضخامت نیز، در ضخامت های یکسان با شیشه های ساده هستند. درصورتی که شیشه بشکند، برخلاف شیشه های ساده، این نوع از شیشه ها به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می شود که قدرت برش ندارد. معمولا از شیشه های سکوریت در محل هایی که امنیت و مقاومت اهمیت دارد بیشتر استفاده می کنند. در صنعت ساختمان سازی از شیشه سکوریت در محل هایی استفاده می کنند که احتمال آسیب رسیدن به انسان ها وجود داشته باشد.

از شیشه های سکوریت در ساخت نرده شیشه ای، شیشه راه پله، شیشه پله فرار، شیشه جان پناه،. تراس شیشه ای، بالکن شیشه ای، حمام شیشه ای، کف پله شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، شیشه ویترین مغازه ها، بانک ها و فروشگاه ها و … استفاده می شود.

برای ثبت سفارش و خرید شیشه سکوریت و پنجره خم دو جداره در اشکال مختلف، با کارشناسان پنجره آسمان تماس بگیرید. همچنین شما می توانید برای راهنمایی بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت این نوع شیشه نیز از کارشناسان مجرب ما به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

تفاوت بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی در چیست؟

شیشه های سکوریت دارای مقاومت بالایی هستند و مقدار مقاومت ان ها در حدود 7 برابر شیشه های معمولی است. اگر ضربه ای به این شیشه ها وارد شود و شکسته شود، به تکه هابی ریز تبدیل می شود که این ایمنی این نوع شیشه ها را نشان می دهد.

از مهم ترین تفاوت در شیشه سکوریت و شیشه های معمولی و خام در نحوه ساخت و تولید ان ها است. شیشه های معمولی و خام توسط کوره های مخصوص به دمای بالا رسیده و با سرعت بالا و در زمانی کم، با استفاده از فشار هوای بالا خنک شده و با ساختار متفاوت همان شیشه سکوریت تولید می شود.

طراحی و تولید در شیشه های سکوریت به صورتی است که، در صورتی که شکسته شود، به حالت پودری در می آید. اما شیشه های خام در زمان شکسته شدن، حالت زبر و شمشیری دارند. شیشه های سکوریت دارای تحمل درجه گرمایی بالا هستند و تا 300 درجه سانتیگراد را هم تحمل می کنند اما شیشه های خام قابلیت تحمل دمای بالا را ندارند و نهایتا تا 60 درجه سانتی گراد را می توانند تحمل کنند.

مزیت استفاده از شیشه سکوریت چیست؟

  • بعد از شکستن دارای تکه های ایمن است.
  • قابلیت تحمل درجه حرارت بالا را دارند.
  • مقاومتی 7 برابر شیشه های معمولی و خام را دارند.
  • در انواع محیط ها می توان از این نوع شیشه ها استفاده نمود.

تولید شیشه های سکوریت

پروسه تولید شیشه های سکوریت به این صورت است که باید برای ایجاد مقاومت بالا، درجه گرمایی بالایی را تحمل کنند. این شیشه ها برای درب و پنجره های ساختمان و کابین های دوش مورد استفاده دارند. هر جایی که به وجود شیشه های مقاوم نیاز است باید از شیشه های سکوریت استفاده نمود. ساخت این نوع شیشه ها در چندین مرحله است.

مزیت استفاده از شیشه سکوریت

شیشه سکوریت دارای مزیت های بسیاری است و علت محبوبیت ان مزایای استفاده از ان می باشد.  از فواید شیشه سکوریت می توان به این موارد اشاره داشت.

  • دارای ذرات ایمن بعد از شکستن میباشد که خطری ایجاد نمی شود.
  • شیشه های سکوریت چندین برابر مقاومت و استحکام بیشتر از شیشه های معمولی دارند
  • در برابر گرما و حرارت استحکام خیلی خوبی دارند
  • برای محیط های مختلف و فضاهای گوناگون قابلیت استفاده دارند

ویژگی شیشه سکوریت استاندارد و باکیفیت چیست؟

از ویژگی های شیشه سکوریت استاندارد می توان به مواردی چون؛ داشتن آرم استاندارد، عدم وجود هرگونه موج و پستی و بلندی بر روی سطح شیشه و صافی مطلق در سطح شیشه و تحمل دمای غیر مستقیم ۲۵۰ درجه اشاره داشت. شیشه های سکوریت استاندارد در طول دوره استفاده تغییر رنگی ندارند و دیگر اینکه، ابعاد شیشه نسبت به ابعاد سفارش داده شده بیشتر نمی شود.

از دیگر ویژگی های شیشه سکوریت می توان به وجود ایمنی بالا به آن اشاره داشت که در بیشتر مکان های عمومی به دلیل وجود همین ایمنی و مقاومت قابلیت استفاده دارد. در برابر ضربه و حرارت بسیار استحکام خوبی دارد و در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

از کاربرد های شیشه سکوریت میتوان به استفاده در ساخت درب های شیشه ای ساختمان، پارتیشن های اداری و تزئینی، و استخرهای شیشه‌ای و بالکن های شیشه ای و موارد بسیار دیگر اشاره داشت.

قیمت شیشه سکوریت

عوامل زیادی در قیمت گذاری شیشه های سکوریت تاثیر می گذارند که می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • ابعاد و اندازه شیشه سکوریت
  • رنگ شیشه
  • ضخامت شیشه سکوریت
  • نوع کاربری شیشه و دیگر موارد

برای اطلاع از قیمت انواع شیشه سکوریت با کارشناسان پنجره آسمان در ارتباط باشید.