آیا از پنجره های دو جداره صدا عبور نمی کند؟

آیا از پنجره های دو جداره صدا عبور نمی کند؟

برای زندگی امروزی وجود عایق صوتی بازم است تا افراد از سروصدا و شلوغی در آرامش باشند. سلامت افراد با وجود عایق های صوتی حفظ می شود و استرس از ان ها دور می گردد. در بسیاری از ساختمان ها به ای مورد توجه ویژه ای می شود. در ای مطلب یا عنوان آیا از پنجره های دو جداره صدا عبور نمی کند؟ به عایق صوتی در پنجره های دوجداره می پردازیم.

عایق صوتی در پنجره های دوجداره

خرید پنجره دوجداره باکیفیت
عایق صوتی در پنجره های دوجداره

پنجره های عایق صوتی را نام های پنجره های دوجداره و سه جداره می شناسند. پنجره های دوجداره باید هم عایق صوت و هم عایق حرارت و گرما باشند تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود. اما ایا از همه پنجره های دو جداره صدا عبور نمی کند؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت که، همه پنجره های دوجداره عایق خوبی برای صدا نمی توانند باشند و باید ویژگی های آن را داشته باشند. حال این ویژگی ها چیست که باعث عایق شدن پنجره ها در برابر صوت می شود؟

چگالی عایق صوتی، مهم ترین پارامتر برای جلوگیری از ورود سر و صدا به محل مورد نظر است. هر چه چگالی در عایق صوتی بیشتر باشد باعث می شود که پنجره دوجداره در برابر عبور صدا مقاوم تر و بهتر عمل کند. ضخامت عایق صوتی هم باید بیشتر باشد تا پنجره دوجداره در برابر عبور صدا بهترین عملکرد را داشته باشد.

در بالا به ویژگی های عایق صوتی خوب اشاره شد اما باید بگوییم که همه عایق های صوتی که در بازار وجود دارند باکیفیت و استاندارد و مرغوب نیستند. پس اینکه آیا از پنجره های دو جداره صدا عبور نمی کند؟ باید گفت؛ چرا امکان عبور صدا در نوع بی کیفیت آن وجود دارد. در ادامه درباره پنجره دوجداره باکیفیت و با عایق صوتی مرغوب می خوانیم.

ویژگی پنجره دوجداره عایق صوتی

اهمیت پنجره دوجداره عایق صوتی
ویژگی پنجره دوجداره عایق صوتی

از موارد مهم در پنجره های دوجداره ای که عایق صوتی هستند این است که، از مواد و متریال باکیفیت و مرغوب ساخته شده اند. اما فقط استفاده از متریال و مواد خوب نیست که باعث ایجاد عایق صوتی بودن باشد؛ بلکه باید کیفیت ساخت هم خوب و استاندارد و حرفه ای باشد.

پنجره دوجداره ای که عایق صوتی خوبی باشد، باید علاوه بر متریال و ساخت خوب، از نصب باکیفیت و حرفه ای هم برخوردار باشد. باید استفاده از یراق آلات و لولاها مناسب و جاسازی لولاها هم بر روی پروفیل به خوبی انجام گردد. در اینصورت پنجره دوجداره می تواند از ورود گرد و غبار و آلودگی و سرما و گرما و البته سروصدا جلوگیری کند.

در هنگام ساخت و اندازه گیری پنجره ها باید ابعاد مناسب را در نظر داشت. اگر از اندازه واقعی و درست، بزرگتر ساخته شود، باعث می شود که در هنگام نصب با فشار قرار بگیرد و همین فشار باعث می شود که به پنجره و بازشو فشار آمده و ار رگلاژ خارج می شود. پس می تواند از درزها، صدا عبور کند. در واقع عایق خوبی برای آلودگی و اتلاف نشدن انرژی هم نخواهد بود.

عملکرد یراق آلات دوحالته در عایق بودن دوجداره

از موارد مهمی که دز بحث آیا از پنجره های دو جداره صدا عبور نمی کند؟ باید به آن پرداخته شود این است که، از چه یراق آلاتی در پنجره دوجداره استفاده شود تا عابق خوبی باشد.

اگر در پنجره های دوجداره از یراق آلات دوحالته استفاده شود، پنجره دوجداره، عایق بهتری در برابر صدا و انرژی و آلودگی خواهد بود. استفاده از این نوع یراق آلات باعث می شود تا لاستیک های دوربازشو و فریم، در زمانی که پنجره بسته شده است، به هم فشار آورده و درزی برای گذر صدا و الودگی وجود نخواهد داشت.

اهمیت کیفیت شیشه دوجداره در عایق بودن پنجره دوجداره

اهمیت کیفیت شیشه دوجداره
کیفیت شیشه در عایق بودن پنجره دوجداره

در پاسخ به آیا از پنجره های دو جداره صدا عبور نمی کند؟ باید به کیفیت پنجره های دوجداره هم پرداخته شود. انواع گوناگونی از شیشه های دوجداره تولید شده و در بازار وجود دارد که همه ان ها از کیفیت خوب عایق صوتی برخوردار نیستند. میزان عبور صدا هم در همه ان ها یکسان نیست و تفاوت دارد.

برای اینکه پنجره دوجداره عایق خوبی باشد در برابر صدا، حتما باید از شیشه های باکیفیت و استاندارد ساخته شده باشد.

خرید پنجره دوجداره از شرکت های معتبر

برای اینکه پنجره های دوجداره ای که خریداری می نمایید هم از متریال مرغوب باشد، هم ساخت خوبی داشته باشد و هم اینکه نصب خوبی انجام شود؛ شرکت معتبر و مطمئنی را انتخاب نمایید. شرکت های معتبر همه موارد اصلی را برای عملکرد عالی پنجره های دوجداره، رعایت می کنند.

پیشنهاد ما این است که به دلیل اختلاف هزینه ای اندک، جنس بی کیفیت و نامرغوب خریداری نفرمایید زیرا باید در اینده ای نزدیک متحمل هزینه ای دوباره برای ساخت و نصب شوید. پس از عوامل مهم در اینکه آیا از پنجره های دو جداره صدا عبور نمی کند؟ باید پاسخ داد، اگر از مراکز معتبر خرید و نصب انواع دوجداره را داشته باشید، به عایق خوب آن اطمینان وجود دارد.

در نهایت

می توانید برای خرید پنجره دوجداره باکیفیت و عایق، با کارشناسان پنجره اسمان در ارتباط باشید. برای اطلاع از قیمت ها و انتخاب بهترین مورد برای شما، مشاوره بگیرید.

سوالات متداول آیا از پنجره های دو جداره صدا عبور نمی کند؟

مهم ترین عامل در عایق بودن پنجره دوجداره چیست؟

از موارد مهم در عایق بودن پنجره دوجداره این است که، از متریال خوب ساخته شده باشد و کیفیت ساخت و نصب خوبی داشته باشد.

گذر صدا از دوجداره به چه دلایلی ایجاد می شود؟

از دو راه ممکن است؛ اول از طریق لولاها و یراق آلات نامرغوب و مجراهای باز در پنجره ها و دوم از طریق لرزش و وجود لرزه روی سطح شیشه پنجره ای که بسته است.

ضخامت شیشه چقدر در عایق صوتی بودن پنجره ها موثر است؟

تاثیر ضخامت شیشه در عایق صوتی بودن پنجره های دوجداره اینگونه است که، هر چه ضخامت شیشه ها بیشتر باشد، عایق صوتی بهتری خواهد بود. اثر جذب صداها با فرکانس کم، در شیشه ضخیم بیشتر است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *