پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی

پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی

از موارد مهم در طراحی نما ساختمان، پنجره ها هستند. این روزها برای زیبایی و کاربرد بیشتر از پنجره دوجداره برای نما ساختمان استفاده می شود. دو نوع پنجره دوجداره تولید می شوند که مورد استفاده زیادی هم دارند، یکی پنجره دوجداره ریلی و دیگری پنجره دوجداره لولایی است. اما پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی؟

در این مطلب خیلی ویژه به ویژگی های هر دو نوع از پنجره دوجداره می پردازیم و ان ها را با هم مقایسه کی کنیم تا بتوانیم انتخاب خوبی بین این دو داشته باشیم. اگر می خواهید بدانید کدام مدل پنجره دوجداره مناسب ساختمان شما است، ما را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید. آسمان ویندو تولید کننده در و پنجره در تهران و کرج می باشد.

ویژگی پنجره دوجداره از نوع کشویی

ویژگی پنجره دوجداره از نوع کشویی
قیمت پنجره دوجداره از نوع کشویی

در طراحی نما مدرن، برای راه یابی نور طبیعی بیشتر به داخل خانه، از پنجره ها با اندازه بزرگ تر استفاده می شود. از راه های استفاده از نور طبیعی بیشتر، استفاده از پنجره دوجداره کشویی است که در اندازه های بزرگ تولید می شود. از پرطرفدارترین نوع پنجره های دوجداره هم مدل کشویی است که هم زیبا و هم کاربردی است.

باز شدن پنجره های دوجداره ریلی به بغل است و مدلی ریلی دارد که استفاده را راحت تر کرده است. پهنای پروفیل در ین مدل از پنجره های دوجداره بیشتر از نوع لولایی است و ظاهری بزرگتر دارد. در این پنجره دوجداره ریلی از لاستیک هایی استفاده شده است که مانع ورود پرز و آلودگی به داخل می شود و در واقع درزگیر است؛ اما نه به طور صد در صد!

ریلی که در پنجره های دوجداره کشویی وجود دارد، باعث می شود که در عایق بندی مشکل ایجاد شود و بین لنگه و فریم فاصله ایجاد شود و چفت شدن خوب صورت نگیرد. پس از درصد عایق کامل برخوردار نمی باشد.

در فضاهای کوچک بیشتر از ای مدل پنجره دوجداره استفاده می شود. از قدیمی ترین مدل های پنجره دوجداره است که بسیار فروش خوبی دارد و کاربردی است. عملکرد این مدل از پنجرهای دوجداره به پنجره های دولنگه بسیار شبیه است، اما حرکت افقی دارند. در بیشتر ساختمان ها قابلیت نصب و اجرا دارند.

پنجره دوجداره لولایی

پنجره دوجداره لولایی
ویژگی پنجره دوجداره لولایی

اگر از محبوب ترین پنجره های دوجداره بگوییم؛ لاید نام پنجره دوجداره لولایی را بیاوریم.

نوع بازشدن در این مدل از پنجره های دوجداره هم از طرفین است و هم می توان ان را از بالا باز کرد. اگر از لاستیک درزگیر باکیفیت و دولایه استفاده شود، خیلی خوب چفت شده و درزی نمی ماند.

پنجره های دوجداره لولایی دارای لاستیک نوع EPDM هستند و عایق بسیار خوبی برای الودگی و گردوغبار هستند. فاصله ای بین لنگه و فریم وجود ندارد و گرد و غبار وارد فضای داخل نمی شود. در این نوع پنجره ها از لولا استفاده شده است و میزان اصطکاک را بین لنگه و فریم کاهش می دهد تا بازشدن ان ها اسان تر و راحت تر باشد.

مزیت پنجره دوجداره ریلی چیست

اگر بخواهیم بدانیم که پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی بهتر است مزیت های هر کدام را بدانیم تا مناسب ترین نوع از پنجره های دوجداره را برای خود انتخاب نماییم. از مزیت های نوع کشویی موارد زیر است.

  • به دلیل ان که ریلی است پرطرفدار و محبوب است.
  • برای مناطق دارای ای و هوای معتدل از این نوع پنجره ها استفاده می شود.
  • قیمت مناسب و در حد متوسط دارد. البته که به نوع متریال استفاده شده در ان بستگی دارد.
  • برای فضاهای با متراژ کم مناسب است و در بیشتر ساختمان ها و خانه ها قابلیت نصب و اجرا دارد.
  • عابق بندی خوبی دارد.
  • می توان روی پنجره های کشویی، پرده و کرکره نصب کرد.
  • باز و بسته شدن راحتی دارد.

مزیت پنجره دوجداره لولایی

  • به دلیل وجود لولا باز شدن بسیار راحت تری نسبت به نوع کشویی دارد.
  • از لاستیک نوع EPDM در ساخت آن استفاده شده است که از ورود آلودگی و گرد و غبار به فضای داخل جلوگیری می کند. عایق بندی خوب پنجره های لولایی هم به همین دلیل است.
  • قابلیت تنظیم و رگلاژ راحت دارند. باز شدن و بسته شدن اسانی دارند. حتی کودکان هم راحت ان را باز می کنند. البته که ایمنی دارند.
  • دارای امنیت بسیار بالا هستند و این به دلیل براق الاتی که در ان به کار رفته است.
  • نوع لولایی دو حالته هم از بالا و هم از بغل قابلیت باز و بسته شدن را دارد.

مقایسه و تفاوت پنجره دوجداره ریلی و لولایی

خرید پنجره دوجداره ریلی و لولایی
مقایسه پنجره دوجداره ریلی و لولایی

در پنجره دوجداره کشویی فاقد پروفیل بازسازی است. از عایق بندی کم تری برخوردار است و پروفیل برای بازسازی و تعویض برای ان ها وجود ندارد. اما نوع لولایی قابلیت بازسازی دارد و به دلیل درصد بالا بودن عایق بندی ان است.

پروفیل استفاده شده در پنجره های دوجداره از نوع کشویی ضخیم تر از نوع لولایی است و زیبایی کم تری نسبت به پنجره دوجداره لولایی دارد.

تهویه هوا بستگی به نوع پنجره ها دارد. در نوع کشویی به دلیل ان که مقداری از فضای پنجره بسته می ماند، تهویه کم تری می شود ولی در نوع لولایی، پنجره ها کامل باز می شوند و تهویه هوا به طور کامل انجام می شود.

مهم ترین تفاوت در پنجره دوجداره کشویی و لولایی در نوع باز شدن است که کشویی از بغل باز می شود و نوع ریلی از بغل و بالا می تواند باز شود.

کلام آخر

پنجره های دوجداره از محبوب ترین آیتم ها برای طراحی نما و کاربردی بودنشان برای ساختمان هستند که در دو مدل کشویی و لولایی وجود دارند. با توجه به ویژگی ها و مزیت های ان ها می توانید بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید.

شرکت پنجره آسمان از بهترین و باکیفیت ترین پنجره های دوجداره در انواع مدل با قیمت مناسب به فروش می رساند. برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره و انتخاب محصول مناسب می توانید با کارشناسان از طریق راه های ارتباطی درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید.

سوالات پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی

قیمت پنجره دوجداره ریلی بهتراست یا لولایی؟

پنجره های دوجداره ریلی به دلیل ان که پروفیل بیشتری در ان استفاده شده است، قیمت بالاتری دارند.

از چه یراق الاتی در پنجره دوجداره استفاده شود تا پنجره روان تر باشد؟

یراق الات المانی برای پنجره های دوجداره مخصوصا با ابعاد بزرگ مناسب هستند.

چه مدل پنجره برای بازسازی و قاب های قبلی مناسب هستند؟

در این حالت از مدل لولایی بهتر است استفاده شود. پنجره های دوجداره از نوع کشویی برای قاب های نوساز و جدید مناسب هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *